Vad händer i en luftakrobats liv!

Följ med luftakrobaten Zeniou på och bakom scenen!!

måndag 4 mars 2013

Hur kan man bli starkare av en förkylning?

Har varit förkyld hela helgen och eftersom jag varit på hoppkurs för Albert Voorn så la jag all energi på det och vilade från träningen, jag var livrädd att jag skulle tappa allt inför gigget på Berns i veckan. Så med ett gäng febernedsättande i kroppen gick jag med skepsis ner i träningslokalen och försökte köra igenom numret och döm om min förvåning när jag var dubbelt så stark mot jag var i fredags!!!!!! Hur är det möjligt??
Ska man inte bli svag av att vara sjuk??

Just nu ger jag mej själv en klapp på axeln för att jag var så duktig att jag vilade, fick även beröm av min naprapat som jublade över hur lätt det var att få lös alla grejer, det fanns liksom inte ett berg av super ansträngda muskler som jobbade emot honom!!

Så nu är jag rakare, starkare och vigare än på länge!! Tacka vet jag ordentliga förkylningar!!

Förutom att försöka bli frisk piskar jag min stackars praktikant Natalie till att göra stor dåd!! Idag har hon fått träna i tyget, en riktig naturtalang, fattade direkt och stark som en oxe, kan ju bero på att jag tvingar henne fixa mitt stall dagarna i ända. Just nu sitter hon och lär sej bokföring!! Duktig flicka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar