Vad händer i en luftakrobats liv!

Följ med luftakrobaten Zeniou på och bakom scenen!!

lördag 9 juli 2011

Hamnade i poolen fullt påklädd!!

Torsdagen började med ett som vanligt superinspirerande träningspass med Milla Floryd, som vanligt hittar vi nya trick att jobbar på. Sen slängde jag mej i bilen och åkte i ilfart upp till sthlm för att träffa gänget i Redfilm och köpa kläder till reklamfilms inspelningen vi skulle göra dagen därpå!!
Som vanligt när jag kör bil i sthlm så kör jag bort mej och hamnar i nått vägbygge och hittar ingenstans... suck!! En tim försent kom jag iaf fram och vi kunde börja vår shopping tur!! I tre tim hade jag 4 personalshoppers som fixade kläder, smycken, klocka etc hur häftigt som helst, det var riktigt kul att shoppa för en gångs skull!!

Trött som ett ägg kom jag hem till min vän Nicol på vägen efter att än en gång varit vilse i sthlm trots att jag faktiskt denna gång tom hade chafför!!!! Haha det är inte bara jag som tycker sthlm är svårt att köra i!

Hela natten funderade jag över hur det skulle gå så jag var väl inte direkt utvilad när jag vaknade kl 7 men jag var däremot fruktansvärt peppad!!
Kl 8 blev jag upphämtad av San, underbar människa förövrigt, som hade med sej två dykare som skulle ta hand om mej hela dagen. Wow!! det här blir bara bättre och bättre!!! 4 personal shoppers, 2 egna dykare vad kommer härnäst??

Vi skulle filma ute på Bosön i en inomhuspool, väl där så fick jag träffa fotografen Eric Börjesson en mycket väl etablerad undervattensfotograf som visade sej vara bästa vän med min gamla trapets lärare Jocke Wall, hur liten är världen egentligen???

Filmandet gick jätte bra, det var väldigt mycket svårare än vad jag någonsin kunnat tänka mej. Det var inte bara det att man behövde kunna hålla andan ett tag man skulle även hålla rätt vinkel mot kameran som man inte såg för allt klor, inte sjunka, inte flyta upp, inte vridas, inte bubbla, inte tappa dom högklackade skorna, inte få kavajen i ansiktet man skulle till råga på allt försöka spela teater också....
Tänk er mej i snäv kontorskjol, skjorta, skarf, kavaj, smycken och högklackade skor plus ett viktbälte runt magen försöka simma runt i en pool!! Underbar syn men jag tror ändå att det bästa var när jag blev så nedkyld av att vara så länge i poolen att jag fick gå in i bastun med en varm kopp kaffe... fortfarande i full kostym!!

Kaffet förresten var visst inte så särskilt bra, efter att jag flera gånger blev tillsagd att ta en paus men vägrat fick jag kramp och plötsligt bytte Martin (dykaren) personlighet från snäll och medgörlig till bestämd bodygard och mer eller mindre släpade upp mej ur bassängen och så åt mej att nu får det vara nog med kaffe nu får du dricka varmt vatten vare sej du tycker att det är äckligt eller inte, DRICK!!!! Sen tog han hand om mej resten av dagen, den stackaren var den som fick ligga på botten och vrida mej i rätt vinkel, agera pinne när jag behövde nått att trycka mej ner mot plus att han och den andra dykaren Henrik hade stenkoll på när det var dags för mej att ta en paus!! Vilka killar, synd man inte fick ta med dem hem!!

Alla i hela cruet var helt fantastiska, San sprang med, frukt, vatten och allt annat jag önskade regissörerna var underbara och mycket förstående, jag kände mej aldrig stressad eller dålig trots att jag antagligen inte var så perfekt i alla lägen. Eric och hans ass Maja var super trevliga.
Alla gjorde sitt plus lite till och allt kändes proffsigt och genomtänkt trots att regissörerna ibland små gnabbades om olika saker men det var bara sött, plus att båda var så ödmjuka att det alltid löste sej till det bästa!
20.30 kom vi därifrån!!!! Så man kan säga att jag badat i pool så det räcker för hela badsäsongen och suttit i bastu så det räcker för resten av livet!!

När jag skjutsat hem dom fantastiska dykarna styrde jag kosan hemåt igen!! Kl 3 kröp jag äntligen ner i sängen kan erkänna att jag somnade ovaggad!!

Tack Redfilm för en helt underbar dag, hoppas jag får jobba med er igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar