Vad händer i en luftakrobats liv!

Följ med luftakrobaten Zeniou på och bakom scenen!!

måndag 18 juli 2011

Måste man bli tråkig för att man blir äldre???

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, är så full av inspiration att jag knappt kan sitta still men jag har så ont i ryggen att jag måste sitta still!!!

I onsdags åkte jag till Mockfjärd där jag är uppväxt och träffade familjen, var så uppspelt att jag sov max 2 tim och sen åkte jag till Wålstedts i Dala Floda för att ha workshops på Festivalen Daflo som är en kombinerad cirkus, kajak, musik och bara underbar festival!!

Väl där träffade jag såklart den underbara familjen Wålstedt och några barndomsvänner men också ett helt gäng cirkusvänner! Däribland Marcus Björn!!!!! Vi hade inte repat ihop på minst 3 år men vi fick ju lov att prova så vi var med på Ola Glimåkers parakroworkshop och körde gärnet!! Det var grymt kul, Macke hade lite ont dagen efter, hehe!!

Jag träffade även massor av nya människor som jag verkligen hoppas att jag får träffa igen bla två par från Danmark som tränade parakro ihop, det bästa var att det var inga ungdomar utan dom var alla fyra mellan 45-50 den ena tjejen började när hon var 45!!
Tänk om alla par i Sverige kunde börja med sånt här, dom verkade så lyckliga och tillfreds och framför allt kära, inte så konstigt egentligen dom hade kul ihop, fick lov att ha förtroende för varandra och det bästa av allt dom fick ta på varandra, nått som alla par verkar sluta med så fort dom varit ihop ett par år!!?!?!? WHY????

Min fråga till svenka folket: Varför ska man sluta med allt kul bara för att man fyllt 20???? Nej skärp er nu, man är inte vuxen för att man slutar med att göra roliga saker, vuxen är man när man tar ansvar och det kan man göra även om man har kul!!! Sluta skäms så förbannat!!! Varför ska ni vara som alla andra, va som ni vill så länge ni är lyckliga!!!

Tror jag ska starta en parakro kurs för 35 plus!!! Vilka vågar???

Nåja, förutom att jag hade två underbara dagar på Daflo har jag även uppträtt på Port Du Soleil, lika kul som vänligt även om jag var så trött att jag antagligen såg dubbelt... eller var det helt enkelt så att det var sjukt mycket folk!!! Måste vara dom mycket trevliga bartendrarna!!!

1 kommentar:

  1. Jag e lätt med på din parakrokurs .. Jag vet du e bra på första hjälpen när jag ramlar o slår mej :)

    SvaraRadera