Vad händer i en luftakrobats liv!

Följ med luftakrobaten Zeniou på och bakom scenen!!

söndag 18 januari 2015

Tillbaka från pausen!!!

Efter ett helt galet år med hysteriskt många gigs och massa annat kul som hänt har jag tagit en 3 veckor lång paus från allt vad träning och deffning heter!
(Okej ja jag har ridit några hästar varje dag och jobbat i stallet, men det är inte träning det är ro för själen 😜)

Det var väldigt jobbigt att inte få träna och sista dagarna längtade jag verkligen tillbaka till LCHF kost och träning!
Nu har jag kommit igång igen och även börjat gå hos min löjligt duktiga sjukgymnast Elvir Rakovic igen, han har ju envisats med att vara pappa ledig så jag har fått klara mej ett helt år utan.

Redan förra jan hade jag rejäla problem med höger axel och nacke men eftersom jag var så lyckligt lottad med massa kul jobb så hann jag aldrig rehabilitera mej, något jag annars alltid gör i januari.
Under året har jag haft konstant värk och trots behandlingar av osteopater, massörer, naprapater och kiropraktorer har det aldrig gått bort.
Vilan gjorde det hela lite bättre men så fort jag satt igång igen så var det kört.
Man vänjer sej till viss del men när man inte vet varför är det helt omöjligt att ignorera, är alltid rädd att förvärra.
Har nu fått dom mest löjliga övningar för att bygga upp musklerna från en gammal skada jag fick från ett fall -98!!!!!! Men trots att det känns superfånigt så blir det bättre!!!!!! Har äntligen klarat av att sova en hel natt utan smärtlindrande, kan inte förklara lyckan!! Är så lycklig att jag har så otroligt duktiga människor runt mej som alltid hittar lösningar!!!

Nu kör jag på och ser fram emot 2015 med glädje!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar