Vad händer i en luftakrobats liv!

Följ med luftakrobaten Zeniou på och bakom scenen!!

söndag 18 november 2012

Jantelagen släng dej i vägen jag tänker ha kul igen:)



De senaste åren har jag drabbats av den hemska åkomman jantelagen!!!!
Förr visste jag att jag skulle klara allt jag företog mej om jag bara la manken till och jag lyckades varje gång med bravur!!!
Med lika delar självförtoende och hårt arbete kom jag alltid dit jag ville och ofta lite längre!
De senaste åren har jag hamnat lite fel i vissa umgängen och plötsligt sa jag öppet att jag inte klarade saker som jag alltid klarat förut, att antagligen alla var bättre än mej trots att jag egentligen visste att jag var bra och sänkte mej till andras låga nivå och började må väldigt dåligt både privat och proffesionelt, hade tom funderingar på att sluta hänga i taket... Hemska tanke!

Men nu får det vara slut med detta, har man kunnat få jobb som trummis trots att den enda merit man haft var att ens pappa och pojkvän var proffs trumisar och hjälpte mej i en vecka innan audition och har man minskat rehab tiden från 9 månader till tio veckor efter både knäoperation och barnafödande då klarar man faktiskt saker som anses vara omöjliga!

Igår kände jag att jag börjar komma tillbaka i gamla gängor igen, gjorde mitt första helt rena sånggigg tillsammans med en annan ojantemänniska, Anna Mia Bonde och kände att jag kan ju!! Sen jag fick jobbet har jag fått höra att house är för svårt, det går för högt, man måste vara proffs för att göra det bra, man måste vara svart för att göra det bra osv men med pepping från Anna Mia Bonde och min vanliga envishet så lyckades jag och vet ni jag tycker tom att jag gjorde det bra:)Oh fy vad kul det var, samtidig kändes det såklart konstigt att varken hänga i taket, spruta eld eller göra nått annat akrobatiskt, jag gick förtusan inte ens ner i spagat en enda gång!!
Tack Calle på Bogrens i Skövde för att du slängde in mej i detta och tack Anders Friman på Jock De Nation för att du trodde på mej:)

Så nu mina vänner finns ett nytt koncept i min repertoar "Rock the House" är ett koncept som kan användas på alla klubbar världen över, vi väljer musik efter vilket ställe det är och vilken dj som spelar och såklart kan man få luftakrobatik, eld eller nått annat spektakulärt förutom sång och dans mitt på dansgolvet, allt för att höja stämningen och ge dom som clubbar en extra upplevelse så dom minns trots nån liten drink för mycket!

Nå, nästa helg blir det ännu ett nattklubbsgigg, då ska Trägårns nya klubb invigas och såklart ska jag dit och hänga lite i taket och för att göra det hela lite mer spännande så har jag trots mina livliga protester om att det inte kommer att funka tidsmässigt tackat ja till att rädda Tiviolo då dom saknade en luftakrobat till två gigg i Tanumshede samma dagar, så ser ni en hysteriskt sminkad brud i en stor Honda Crv köra förbi med panik i ögonen och håret på ända skänk ge mej ett leende så klarar jag vad som helst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar