Vad händer i en luftakrobats liv!

Följ med luftakrobaten Zeniou på och bakom scenen!!

måndag 20 januari 2014

Inte så smart men väldigt stark!!!

Var ju så lycklig över att jag lyckades vila utan att ha en skada som tvingade mej till det, sen skulle jag vara extra duktig och börja året med rehab för att 2014 skulle bli det perfekta året utan att vara taskig mot kroppen... efter en akupunktur och en osteopatbehandling var jag heeelt körd. Hade så ont att jag såg dubbelt och fick lov att ta starka värktabletter för att överhuvudtaget kunna fungera. Jag gjorde allt för att ignorera smärtan för det var inte meningen att jag skulle ha ont nu, så jag tränade vidare tills jag tillslut inte fick upp armarna ovanför huvudet.

Lite mer än en vecka senare åkte jag först till osteopaten och hon bara skrattade... vad hade du tänkt? Om man misshandlar sin kropp i 20 år tror du då att man bara rättar till den utan problem på en behandling... öhh nä kanske inte men vadå jag har väl inte misshandlat den, jag varken dricker, röker eller äter en massa skit!!! Nä men jag tränar som en elitidrottare fast utan pauser, jag formtoppar året om... jaha... mmmm...fast..okej...
Dagen efter åkte jag till min sjukgymnast som antagligen tyckte jag var lite korkad fast han sa det på ett snällt sätt. Har du hört talas om att trappa ner??? Ja det gör jag med mina hästar annars får dom ont om man går från hård träning och sen bara ger dom vila utan att trappa ner...
Som ni förstår kom jag på själv vad jag hade gjort, jag har tränat hela året helt hysteriskt och hade verkligen en formtopp på slutet och sen slutade jag bara och vilade i tre veckor utan att trappa ner, ja ni fattar. Suck, hur kan man va så korkad??

Nåja nu är jag iaf på g igen, mår lite bättre och har idag för första gången lyckats köra hela mitt tygnummer utan paus, det var inte vackert men tills på fredag är jag på topp igen för då ska jag äntligen till Norge igen och jobba med Alexx Alexxander! Verkligen längtar!!!

Stort tack till världens bästa sjukgymnast Elvir Rakovic och Osteopaten Pia på Hälsa och Helhet för att ni hjälper mej tillbaka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar